×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
جزئیات تلاش فدراسیون فوتبال برای جایگزینی اسکوچیچ!

پایگاه خبری صلح پایدار در روزهای گذشته یکی دو رسانه ماجرای مذاکره فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی را رسانه‌ای کردند.


به گزارش صلح پایدار، این اتفاق در حالی افتاد که برخی فکر می کردند مذاکرات با کی روش پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی اتفاق افتاده است اما پس از صعود تیم ملی هنوز فدراسیون فوتبال با هیچ سرمربی مذاکره نکرده است. در شرایطی که برخی رسانه‌های عراقی مدعی‌اند کارلوس کی‌روش طی روزهای گذشته به نیمکت تیم ملی ایران بیشتر از نیمکت عراق نزدیک شده و از طرف دیگر برخی رسانه‌های داخلی هم از کی‌روش به عنوان گزینه جانشینی عزیزی خادم و همکارانش برای جانشینی دراگان اسکوچیچ نام می‌برند، اما پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد که هیچ تماسی از طرف فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق کلمبیا در روزهای گذشته و پس از صعود تیم ملی به مرحله نهایی گرفته نشده است. در واقع کارلوس کی‌روش، گزینه فدراسیون بوده و مذاکره نصف و نیمه‌ای هم با او صورت گرفته اما این ماجرا مربوط به روزهای اخیر نیست و ماجرا به زمانی برمی‌گردد که تکلیف صعود تیم ملی به دور نهایی انتخابی جام جهانی مشخص نشده بود.
داستان از چه قرار است؟
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی، در روزهایی که عزیزی خادم هنوز رییس فدراسیون فوتبال نشده بود توسط فدراسیون قبل انتخاب شده بود و طبیعی بود که عزیزی خادم روی ادامه همکاری با سرمربی سیستم قبلی، ریسک کند. بعد از آنکه مشخص شد بحرین میزبان بازیهای مرحله گروه C است و ایران شانسی برای میزبانی از حریفانش در ورزشگاه آزادی ندارد، این نگرانی به وجود آمد که شاید تیم ملی نتواند با اسکوچیچ از سد بحرین و عراق در آن سوی آبهای خلیج فارس بگذرد و به همین دلیل، رئیس فدراسیون فوتبال به توصیه برخی نزدیکانش، به این موضوع فکر کرد که از یک سرمربی باتجربه به جای اسکوچیچ استفاده کند. خود عزیزی خادم هم در این میان مردد بود اما در هر حال سعی کرد به توصیه مشاورانش هم فکر کند.
در هر حال به او توصیه شده بود در مدت زمان سه ماه تا مسابقات از سرمربیانی به جای اسکوچیچ استفاده کند که تجربه کار در فوتبال ایران را داشته باشند. کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی سرمربیانی بودند که لیست شدند. فدراسیون فوتبال به خاطر شناخت آنها از فوتبال ایران، به دنبال سپردن نیمکت تیم ملی به یکی از این ۴ نفر بود. از این جمع ۴ نفره، برانکو با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد داشت و نمی شد از او استفاده کرد. در واقع باید برانکو با فدراسیون فوتبال عمان فسخ می کرد و هزینه این فسخ را هم باید فدراسیون فوتبال ایران می داد. البته خبر مذاکره با برانکو هم توسط یک روزنامه ورزشی منتشر شد که فدراسیون فوتبال با قدرت آن را تکذیب کرد.
کالدرون و استراماچونی هم درگیر پرونده حقوقی‌شان علیه پرسپولیس و استقلال هستند، هر چند که شایعاتی عجیب و غریب پیرامون کالدرون و استراماچونی منتشر می شود و از مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم با این دو گزینه خبرهایی غیررسمی به بیرون درز کرده است که البته قابل تایید نیستند. به خاطر ماجراهایی که خواندید، تنها گزینه‌ای که امکان حضورش در تیم ملی وجود داشت، کارلوس کی‌روش بود که از کلمبیا اخراج شده بود و بی تیم بود. فدراسیون فوتبال از طریق یکی از مدیران میانی‌اش که گفته می شود رییس دپارتمان تیم ملی است و با کی‌روش رابطه خوبی دارد تماس می گیرد تا پروژه بازگشت کی‌روش توسط حامیانش در فدراسیون فوتبال کلید بخورد.
فدراسیون برای اینکه مزه دهان کی‌روش را بداند به او رقم نمی دهد و از او می‌خواهد خودش به فدراسیون فوتبال رقم اعلام کند. کی‌روش هم اول از قبول ماجرا سرباز می‌زند اما در نهایت و پس از اصرارهای مدیر میانی فدراسیون فوتبال، به فدراسیون اعلام می کند فقط دستمزد خودش رقمی در حدود ۲٫۵ میلیون دلار است و این جدا از پولی است که فدراسیون باید به دستیاران مورد نظر او پرداخت کند. دستیاران کی روش هم طبق روش قبلی کی روش با انتخاب خودش و به صورت روزمزد خواهد بود و یکی دو دستیار را شاید به صورت قراردادی معرفی کند و حتی ممکن است به این روش فکر کند که کل پول را بگیرد و مثل قرارداد چهارسال اولش با فدراسیون فوتبال، پول دستیاران را خودش پرداخت کند. کی روش تایید می‌کند که همه افراد کادر اعم از سرپرست، مدیررسانه ای، تدارکات و ماساژور را خودش انتخاب خواهد کرد. درباره راههای پرداخت پول هم البته پیشنهادهایی ارائه می دهد. درباره دستیار ایرانی هم روی مواضع قبلی‌اش تاکید می‌کند که اگر لازم ببیند از دستیار ایرانی استفاده می‌کند.
فدراسیون چه پاسخی می دهد؟
فدراسیون فوتبال ایران اما با دیدن رقم درخواستی کی‌روش جا می خورد. البته کی روش آخرین بار با رقم ۳ میلیون یورو در سال سرمربی کلمبیا شده بود و با فدراسیون فوتبال ایران هم قراردادی داشت که با پاداش به سالیانه یک میلیون و هشتصدهزار دلار می رسید. فدراسیون فوتبال از طریق رییس دپارتمان تیم ملی به کی‌روش پیغام می‌دهد که رقم مورد نظر او بیشتر از بودجه مدنظر فدراسیون بوده و گویا فدراسیون نهایتا امکان پرداخت یک تا ۱٫۵ میلیون دلار برای سرمربی جدید تیم ملی دارد. کی روش هم با ناراحتی پاسخ مدیر میانی فدراسیون را می‌دهد و البته مثل اینکه به ماجرای لو رفتن قراردادش در پایان دوران اول همکاری‌اش با فدراسیون هم اشاره می‌کند. ماجرایی که به چهارسال اول حضورش در فدراسیون بازمی‌گردد و ظاهرا کی‌روش هنوز از آن دلخور است و البته به صورت زیرپوستی هم اشاره کرده که در آن زمان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در لو رفتن قراردادش نقش داشته است. به این ترتیب کلا بازگشت کی‌روش منتفی می‌شود.
فعلا تا ۱۰ تیر صبر کنید
آخرین اخبار درباره نیمکت تیم ملی حاکی از آن است که فدراسیون منتظر مشخص شدن قرعه تیم ملی در دور نهایی انتخابی جام جهانی است تا بعد از آن درباره همکاری یا عدم همکاری با اسکوچیچ تصمیم جدی بگیرد. شاید اگر قرعه تیم ملی، آسان باشد، همکاری با اسکوچیچ ادامه پیدا خواهد کرد و اگر تیم ملی در گروه سختی قرار بگیرد، آن وقت به احتمال زیاد فدراسیون سراغ گزینه دیگری خواهد رفت.
گزینه‌ای که قطعا کارلوس کی‌روش نخواهد بود اما آنچه که مشخص است این است که فدراسیون در خطر محکومیت پرداخت حدود ۹ میلیون یورویی ویلموتس و دستیارانش و پرداخت دیرکرد قراردارد و شاید برای استخدام سرمربی جدید ریسک نکند. ضمن اینکه راههای پرداخت پول به سرمربیان خارجی هم یکی از چالشهای فدراسیون فوتبال است. در هر حال باید بازگشت کی‌روش با منتفی بدانیم اما اینکه فدراسیون فوتبال به دنبال استخدام یک سرمربی بزرگ است خبر درستی است که البته با بی تفاوتی اسکوچیچ مواجه شده است. اسکوچیچ همچنان می گوید که قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true