×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران حق رأی خود در سازمان ملل را مجدداً به دست آورد

پایگاه خبری صلح پایدار–  یک سخنگوی سازمان ملل متحد تصریح کرد ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است.


به گزارش صلح پایدار، خبرنگار خبرگزاری رویترز گزارش داده ایران بعد از کمک آمریکا به تسهیل انتقال وجوه بلوکه‌شده در کره جنوبی، حداقل مبلغ مورد نیاز برای برخورداری از حق رأی (حدود ۱۶ میلیون دلار) را پرداخت کرده است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: «جمهوری اسلامی ایران پرداخت‌های لازم برای کاستن از بدهی‌های معوقه‌اش را انجام داده است.»

«مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل متحد این خبر را تأیید کرد. او در توییتر نوشت: «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مردم ما را قط از دارو محروم نکرده است؛ این تحریم‌ها موجب شده‌اند ما توانایی پرداخت بدهی‌های معوقه خود به سازمان ملل را هم نداشته باشیم.»

وی در ادامه اضافه کرد: «بعد از ۶ ماه فعالیت در این خصوص، سازمان ملل امروز اعلام کرد این وجوه را دریافت کرده است. تمامی تحریم‌های غیرانسانی باید همین الان رفع شوند.»
«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران هفته پیش نامه‌ای درباره معلق شدن حق رأی ایران به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل نوشته بود.

او پنجشنبه هفته گذشته در توییتر نوشت: «در دنیای حقایق وارونه، سازمان ملل ایران را به دلیل بدهی، از حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل محروم کرد. آنچه در نظر گرفته نشد این است: تروریسم اقتصادی به ایران اجازه پرداخت بابت غذا نمی‌دهد چه برسد به بدهی‌های سازمان ملل. این نامه من به آنتونیو گوترش است. پی‌نوشت: سازمان ملل می‌تواند این پول را از محل ۱۱۰ میلیون دلاری که آمریکا در دزدی دریایی اخیر به سرقت برد نیز به دست بیاورد.»

منظور وزیر خارجه ایران از سرقت ۱۱۰ میلیون دلاری آمریکا، اقدام واشنگتن در فروش حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام ایران بعد از توقیف یک نفتکش است.

توئیت تخت روانچی درباره پرداخت حق السهم ایران به سازمان ملل
نماینده دائم ایران در سازمان ملل در توئیتی با اشاره به پرداخت حق السهم ایران به این سازمان، بر لغو همه تحریم های غیرانسانی تأکید کرد.
مجید تخت روانچی در توئیتی با بیان این که تحریم های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دسترسی به دارو محروم نکرده، نوشت: این تحریم ها همچنین مانع پرداخت حق السهم معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده است.
وی افزود: سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی این موضوع، امروز اعلام کرد که حق السهم معوق را دریافت کرده است.
تخت روانچی تصریح کرد: اکنون همه تحریم های غیرانسانی باید برداشته شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true