×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تجمعات اعتراض آمیز زنان کشور‌های مختلف جهان در «روز زن»

 پایگاه خبری صلح پایدار زنان سرتاسر جهان ۸ مارس روز جهانی زن را گرامی داشتند. از حضور زنان فلسطینی در پیاده روی در غزه تا اعتراض در لیون فرانسه به خشونت جنسی علیه زنان با استفاده از رنگ نمادین بنفش؛ بخشی از اعتراضات و تجمعات روز جهانی زنان برای بیان مطالبات زنان در جهان بوده است.

 از جمله تجمعات و اعتراضات برگزار شده در روز ۸ مارس می‌توان به تجمع زنان معترض در لیون فرانسه که خواستار برابری حقوقی زنان و مردان و رفع تبعیض علیه زنان بودند اشاره کرد.

فعالان حقوق زنان در ایتالیا در مقابل وزارت اقتصاد آن کشور در رم تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار پایان دادن به خشونت ساختاری و نظام یافته علیه زنان شدند و خواست استقلال اقتصادی برای زنان را مطرح کردند.

تظاهرکنندگان در توکیو در ژاپن خواستار برابری جنسیتی و معترض به تبعیض جنسیتی در آن کشور بودند.

در هندوستان، زنان معترض در اعتراض به قوانین مرتبط با کشاورزی تظاهرات کرده‌اند. زنان در کلکته هند نیز در راهپیمایی خود به افزایش قیمت سوخت اعتراض کردند.

در مسکو روسیه اما طبق معمول هر سال این روز گرامی داشته شد.

در اسپانیا نیز بیش از ۳۵۰۰ نفر در خیابان‌های مادرید، پایتخت، گرد هم آمدند و با ماسک بر صورت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مراسم بزرگداشت این روز را به جا آوردند. “پدرو سانچز” نخست‌وزیر آن کشور در کنار “ایرنه مونترو” وزیر برابری دیده شد. اسپانیا از جمله کشور‌هایی است که برای تقویت برابری زن و مرد و نقش زنان در جامعه وزارتخانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته است.

در پاریس، پایتخت فرانسه، هزاران تن به خیابان‌ها آمدند و چندین کیلومتر راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگان در مسیر خود به طور نمادین در مقابل کاخ دادگستری فرانسه توقف کردند و با شعارهای خود به بحث خشونت و آزار جنسی علیه زنان پرداختند. شرکت‌کنندگان همزمان به زنان عضو کادر درمان، که در خط مقدم همه‌گیری کرونا قرار داشتند، ادای احترام کردند.

همزمان با تجمع زنان فمینیست در فرانسه، طیفی از زنان راستگرا که مخالف ازدواج همجنسگرایان، مخالف رحم اجاره‌ای و مخالف حضانت فرزند توسط زوج‌های همجنسگرا هستند نیز در پاریس تجمع کردند.

زنان در افغانستان نیز به مناسبت روز زن تجمع برگزار کردند.

در بریتانیا نیز فعالان حقوق زنان تظاهراتی را در ۶ شهر برگزار کردند که بخشی به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت آنلاین برگزار شد. در این گردهم‌آیی‌ها شرکت‌کنندگان یاد «صدها هزار زن قربانی خشونت فزاینده در خانه و محل‌ کار» را گرامی داشتند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true