کوه ها و کوهستان های عمان

کوه ها از جاذبه های عالی برای تفریح در عمان هستند. کوهپیمایی بر فراز جبل شمس: اگر به پیاده روی و کوهپیمایی علاقه دارید می توانید به فراز جبل شمس بروید. می توانید از آنجا چشم اندازهای بسیار زیبای اطراف را مشاهده کنید. مشاهده طلوع آفتاب بر فراز این کوه یکی از مهمترین تفریحات رایج در میان عمانی ها و گردشگران داخلی است. شما نیز می توانید به کمپینگ آن ها بپیوندید.

اناره تازه بر فراز کوه جبل اخضر: این کوه به باغ های انار و چشم اندازهای زیبایش معروف است. در این منطقه امکانات بسیار زیادی همانند کافه، رستوران و پمپ بنزین نیز وجود دارد. شما می توانید انار را از باغداران این منطقه خریداری کرده و به صورت کاملا تازه میل کنید.

پرش از صخره: پرش از ارتفاع یکی دیگر از تفریحات متداول در میان اعراب است. کوه ها و صخره های مرتفع در این کشور این امکان را فراهم کرده اند تا از یک تفریح هیجان انگیز بهره مند شوید. صخره وادی شاپ پیشنهاد ایده آلی در این خصوص است.

جاذبه های تاریخی کشور عمان

تفریحات توریستی عمان گزینه های زیادی دارد. برای برخی از افراد، بازدید از جاذبه های گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر شما نیز در زمره این افراد قرار دارید می توانید از جاذبه های ذیل بازدید نمایید:

خانه اپرای سلطنتی: این بنا به عنوان شاهکار معماری در کشور عمان شناخته می شود. این خانه با چشم انداز فوق العاده ای که دارد در دنیای امروز به میزبان بسیاری از جشن ها و مراسمات خاص مبدل شده است.
مسجد سلطان قابوس: سلطان قابوس بزرگ ترین شخصی است که در کشور عمان زندگی می کند. وی به عنوان سلطان بزرگ این کشور شناخته می شود. این مسجد به قدری بزرگ است که فقط نمازخانه آن گنجایش ۲۰ هزار مسلمان را برای عبادت دارد.
موزه ملی: در این موزه بسیاری از آثار تاریخی نگهداری می شود. معماری مدرن این موزه با ظاهر قدیمی و کلاسیک وسایل موجود در قفسه های آن متفاوت است. این تضاد برای بسیاری از گردشگران هیجان انگیز است.
قصرالعالم: این بنای زیبا یکی از معروف ترین و متفاوت ترین کاخ های جهان است. قصر العالم با معماری باشکوهی ساخته شده است. تمام زیبایی این کاخ بزرگ و تاریخی را زمانی می توانید به خوبی درک کنید که از نزدیک از آن بازدید نمایید.