×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
مارشمالو انار خانگی؛ یک دسر پرطرفدار

پایگاه خبری صلح پایدار بار به عنوان یک ماده دارویی تولید شد. عصاره لزج مانند آن که از ریشه گیاه مارشمالو به نام پنیرک به دست می‌آید، برای درمان گلو درد مورد استفاده قرار می‌گرفت. مارشمالو از آن دسته از دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که کوچک و بزرگ همگی آن را دوست دارند. مارشمالوهای خانگی بسیار نرم و خوش طعم هستند و این دسر از آن مارشمالوهایی است که هم‌زمان یک طعم تلخ و شیرین دارد‌.
تهیه مارشمالو انار خانگی بسیار آسان است و در مدت زمان بسیار کم آماده می‌شود. برای تهیه این مارشمالو خانگی به آب انار، پودر ژلاتین، شربت ذرت و عصاره وانیل نیاز دارید. این دسر مهیج و خوش رنگ را می‌توانید در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها سرو کنید و همه را با طعم فوق‌العاده آن شگفت‌زده کنید. پس هر چه زودتر دست به کار شوید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه مارشمالو انار خانگی؛ یک دسر خوشمزه و پرطرفدار را به شما آموزش دهیم.

مارشمالو انار خانگی؛ یک دسر خوشمزه و پرطرفدار
مواد لازم برای تهیه مارشمالو انار خانگی
آب انارنصف فنجان
آب یخنصف فنجان
پودر ژلاتین بدون طعم چهار و نیم قاشق چای‌خوری
شربت ذرت نصف فنجان
شکر دانه ریز سه چهارم فنجان
پودر شکر شش قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت یک چهارم فنجان
عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
طرز تهیه مارشمالو انار خانگی
مرحله اول
مارشملو یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب در بین کودکان است که طرز تهیه بسیار آسانی داشته و می‌توانید به راحتی آن را در منزل آماده کنید. پیش از این طرز تهیه کاپ کیک مارشملو با روکش شکلاتی و مارشمالوی وانیلی را به شما آموزش داده‌ایم اما این‌بار نوبت مارشملوی انار است. برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا باید سینی شیرینی پزی را با کمی کره یا روغن چرب کنید‌ و کنار بگذارید. در یک کاسه کوچک آب انار، یک چهارم فنجان آب سرد و پودر ژلاتین را با هم بزنید.
مرحله دوم
یک ماهیتابه متوسط  را روی حرارت بالا بگذارید و شربت ذرت که دستور تهیه‌اش را در همین صفحه به شما آموزش داده‌ایم را به همراه شکر دانه ریز و یک چهارم فنجان آب یخ و نمک به آن اضافه کنید. مواد را مدام هم بزنید و اجازه دهید به جوش آیند. سپس زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود‌.
مرحله سوم
مخلوط شربت ذرت را به کاسه همزن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط ژلاتین به دست آمده‌ای که در مرحله اول آماده کرده‌اید را به مدت ۳۰ ثانیه، یا تا زمانی که کمی گرم شود در درجه بالای مایکروفر قرار دهید. سپس آن را به مخلوط شربت ذرت داخل کاسه اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید. همزن را روی دور متوسط بگذارید و آن را به مدت سه دقیقه بزنید. سپس به مدت یک تا دو دقیقه آن را روی دور تند بزنید و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. در نهایت حجم مخلوط مارشمالو به دست آمده سه برابر خواهد شد.
مرحله چهارم
خمیر مارشمالو را در سینی شیرینی‌پزی از قبل آماده شده قرار دهید‌. سطح مارشمالو را صاف کنید و روی آن را با مقداری پودر شکر بپوشانید. اجازه دهید به مدت هشت ساعت در یک مکان خشک و خنک بماند.
مرحله پنجم
در یک کاسه کوچک، پودر شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کنید و کنار بگذارید. مارشمالوها را از یخچال در بیاورید و به اندازه دلخواه ببرید و آن‌ها را در مخلوط پودر شکر و نشاسته ذرت بزنید و سپس تکان دهید تا شکر اضافه آن گرفته شود. مارشمالوها را در ظرف دلخواه قرار دهید و در یک جای خنک و خشک نگهداری کنید. مارشمالو انار خانگی شما آماده است؛ نوش جان!
چند نکته برای تهیه مارشمالو انار خانگی
اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پودر مغز گردو یا پسته یا پودر نارگیل تفت داده شده برای کف قالب استفاده کنید و بعد مارشمالو را داخل قالب بریزید.
می‌توانید مارشمالو را با ژله‌های مختلف درست کنید تا رنگی شود، یا به آن رنگ خوراکی اضافه کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true