×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر بهداشت خبر داد: پیگیری تامین واکسن کرونا برای کشور از ۳ طریق

پایگاه خبری صلح پایدار-وزیر بهداشت از پیگیری تامین واکسن کرونا برای مردم کشور از سه طریق خبر داد.


به گزارش صلح پایدار،دکتر سعید نمکی در مراسم ارائه گزارش در خصوص پیشرفتهای تولید واکسن کووید۱۹ به سازمان بهداشت جهانی از طریق ویدئو کنفرانس، با تشکر از دست‌اندرکاران تولید واکسن کرونا در جهان، گفت: همچنین از معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، عزیزان شرکت‌های دانش‌بنیان، انستیتو پاستور و رازی و بنیاد برکت تشکر می‌کنیم. از سازمان جهانی بهداشت بویژه برادر عزیزم دکتر احمد المنظری ممنونم و بویژه عزیزانی که در قسمت ساخت واکسن و داروهای بیولوژیک با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: موج جدید و پاییزه خیز جدیدی از کرونا را در جهان رقم زد و کشور ما هم به گونه‌ای درگیر این پدیده است. ما با طرح جدیدی که دنبال می‌کنیم با بیماریابی بیشتر، تست‌های بیشتر که اخیرا تعداد تست به روزی ۱۰۰ هزار عدد خواهد رسید و با توجه به ساخت داخل تست‌های آنتی‌ژن در کشور که از اواسط هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد و پروانه صدورش به سرانجام رسیده، خواهیم توانست با بیماریابی فراوان، قرنطینه زودتر، درمان سرپایی و مراقبت بیشتر در بیمارستان‌ها از آمار مرگ و میر و موارد بستری بکاهیم.

پیگیری تامین واکسن کرونا از ۳ طریق

نمکی ادامه داد: در رابطه با واکسن کووید۱۹ ما همگام با کشورهای جهان از روزهای نخست کار را آغاز کردیم و با سه روش برای تامین واکسن مورد نیاز مردم کشورمان راه را دنبال می‌کنیم. اول مشارکت در کووکس با هدایت سازمان جهانی بهداشت و قرار دادن سهمیه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه. دوم همکاری‌های بین‌المللی که با کوشش همکاران من در روابط بین‌الملل و انستیتو پاستور و در برخی دستگاه‌های دیگر با مشارکت‌ کشورهایی که اعلام آمادگی کردند به شکل پروژه مشترک دنبال می‌کنیم و با همکاری دوستانم در شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه‌هایی مثل بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور فعالیت بسیار خوبی از ماه‌ها قبل آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true