×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
نگرانی وزرای کشور و بهداشت از افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا / دولت دوازدهم به دنبال تصویب سند ۲۵ ساله ایران و چین /تاثیرگذاری این سند روی مسائل منطقه /سفر ظریف با تیم اقتصادی به چین

 پایگاه خبری صلح پایدار: رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا ، گفت: اگر لازم باشد برای اعمال محدودیت ها برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم ‌می گیریم.


به گزارش صلح پایدار: محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به احتمال اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با کرونا ، گفت: با توجه به تجربه ای که در دو موج اول و دوم کرونا داشتیم، کمیته های زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا این مهارت و آمادگی را پیدا کرده اند که سریع عکس‌العمل نشان دهند ولی در برخی فعالیت ها به دقت بیشتری در رعایت دستورالعمل ها نیاز دارد و برای برخی فعالیت ها در شرایط سخت باید تصمیماتی بگیریم که در گذشته هم همین کار را کردیم.

وی ادامه داد: سه یا چهار هفته قبل سفرهایی انجام شده و تعداد مبتلایان و بستری ها و فوتی ها زیاد شده است و باید از اول فکر یک ماه دیگر را کنیم. افزایش تعداد مبتلایان به دلیل اقدامات یک ماه قبل است. در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر بهداشت و وزیر کشور گزارش دادند و نگران بودند که مبتلایان زیاد شده اند. بنا بر رصد شرایط داریم و اگر لازم باشد برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم بگیریم چون سلامت مردم برای ما از همه چیز دیگری مهم تر است.

وی افزود: فردا جلسه روسای کمیته های ستاد مرکزی کرونا و روز شنبه جلسه ستاد کرونا برگزار شده و برای اعمال محدودیت ها تصمیم گیری می شود.

واعظی همچنین خبر داد که پروژه هایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ورزش افتتاح می شود.

ظریف بزودی برای مذاکره، به چین سفر می کند

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است، روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

واعظی افزود: سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفت و گو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.

وی گفت: وزیر امور خارجه (ظریف) در آینده‌ای نزدیک به چین سفر میکند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند. این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true