×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
حمایت از انتصاب پرحاشیه/بذرپاش: با کسی شوخی ندارم/قالیباف:هر چه بود گذشت؛ثابت کن انقلابی هستید!

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار:معارفه مهرداد بذرپاش به عنوان رییس دیوان محاسبات کشور امروز در حالی با حضور و حمایت قاطع رییس مجلس انجام شد که احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از منتقدان این انتخاب در توئیتی نوشت که در جلسه ویژه دیده بان درباره انتخاب بذرپاش تصمیم می گیریم.توکلی چند روز پیش با صراحت، نداشتن سابقه کافی و تحصیلات مرتبط جهت تصدی در جایگاه ریاست دیوان محاسبات را از ایرادات این انتخاب دانست.

او امروز هم پس از معارفه بذرپاش ، تاکید کرد: «دیروز در جلسه با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، دو نماینده دیگر و مدیرعامل دیده‌بان، استدلال هایمان در اعتراض به انتخاب رئیس دیوان محاسبات شرح دادیم.گفتند فرآیند آن انتخاب قانونی بوده، شما هم اعتراضتان را قانونی پیگیری کنید. امروز در اینباره تصمیم می گیریم».

این در حالی است که مهرداد بذرپاش در مراسم تودیع و معارفه خود با اشاره به حواشی ایجاد شده در مورد سوابقش، گفت: کلکسیونی از حرف ها زده شد. بعضی دلسوز بودند و برخی احتمالا نگران شدند. من از همه آنها گذشتم و به خون پدر شهیدم قسم یاد می کنم و با خدای خود عهد می بندم که ایستاده ام و ذره ای از حقوق مردم و بیت المال کوتاه نمی آیم و اجازه نمی دهم به کسی به اسم عدالت خواهی ظلم شود.

وی افزود: با ما کار سیاسی کردند، ولی من در اینجا کار سیاسی نخواهم کرد، ولی نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه را پیش می گیرم زیرا پای بیت المال در میان است و شوخی ندارم و پاسداری از بیت المال هم ماموریت اصلی دیوان است که باید در سخت ترین شرایط آن را رعایت کنیم.

قالیباف خطاب به بذرپاش: هر چه بود گذشت!

از سوی دیگر علی‌رغم همه افشاگری‌ها درباره سابقه و مدارک ‎بذرپاش، نه تنها جلسه تودیع و معارفه وی برگزار شد بلکه رییس مجلس شورای اسلامی  در این مراسم ، خطاب به مهرداد بذرپاش، گفت: هر چه بود گذشت از امروز عمل شما مهم است مردم براساس عمل شما قضاوت می‌کنند شما در عمل ثابت کنید از فرزندان گام دوم انقلاب هستید.مکلف هستم از قانون دفاع و آنرا مو به مو اجرا کنم. فرآیند انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات براساس قانون پیش رفت. تعداد نامزدها در این دوره بیشتر بود و رقابت جدی مومنانه‌ای شکل گرفت. موظف هستم انتخاب مجلس شورای اسلامی را پاس بدارم و از آن حمایت کنم. ان‌شاء‌الله دو برادر عزیز هم با کار و تلاش‌شان به انتخاب درست مجلس شورای اسلامی صحه بگذارند.

محمدباقر قالیباف در عین حال تاکید کرد : مردم از مجلس انقلابی انتظار دارند و وظیفه ما این است که در این شرایط سخت از مردم گره‌گشایی کنیم.

 ماجرا چه بود؟

اما انتقاد به انتخاب مهرداد بذرپاش در کسوت ریاست دیوان محاسبات که هفته قبل موفق شد با رای اعتماد مجلس یازدهمی‌ها ، پیروزی در رقابت با لطف‌الله فروزنده را کسب کند و راهی خیابان برزیل تهران شود از آنجایی شروع شد که به باور منتقدان، آغاز به کار او در این سمت نه تنها هیچ شباهتی به سایر نهادهایی که پیش از این درآنها فعالیت داشت، ندارد بلکه برخی پذیرش نامزدی بذرپاش را از اساس، غیرقانونی خواندند.تا جایی که احمد توکلی در نامه ای خطاب به محمدباقر قالیباف خواستار حذف نام بذرپاش از نامزدهای ریاست دیوان محاسبات کشور شد . توکلی در این نامه با استناد به تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تاکید کرد که برای احراز این سمت «داوطلب باید حداقل ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد.»؛ شرطی که بذرباش آن را ندارد. بنا بر آنچه احمد توکلی در نامه خود به قالیباف نوشته بود، «سابقه کار مهرداد بذرپاش به ۱۷ سال هم نمی‌رسد.»

این در حالی بود که بسیج دانشجویی سه دانشگاه شهید بهشتی، امیرکبیر و تهران هم به انتصاب بذرپاش به ریاست دیوان انتقاد داشتند و در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به این انتصاب اعتراض کرده‌اند.

اخبار مرتبط
*«مهرداد بذرپاش» رئیس دیوان محاسبات شد

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true