×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه واکنش ها به مرگ قاضی منصوری؛ دادستان کل کشور: مرگ اومشکوک است؛ باید بررسی شود/قاضی دادگاه طبری: صحت و سقم فوت قاضی منصوری، تا این لحظه برای دادگاه احراز نشده/وکیل قاضی منصوری:عقلانی نیست خودکشی کرده باشد

به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار:واکنش ها به مرگ قاضی منصوری ،متهم به فساد مالی در پرونده طبری همچنان ادامه دارد. در همین رابطه دادستان کل کشور ، گفته است: مرگ آقای منصوری مشکوک بوده و باید بررسی شود؛ که ان شاء الله بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در خصوص سرنوشت پرونده طبری پس از مرگ قاضی منصوری نیز تاکید کرد: تکلیف این پرونده منوط به حضور آقای منصوری نبود و دارد مسیر خودش را طی می کند. او تنها یکی از متهمین بود.

این در حالی است که قاضی بابایی امروز در جلسه دادگاه طبری در پاسخ به اظهارات نماینده دادستان که خواستار بررسی سریع و دقیق نحوه و علت فوت قاضی منصوری از سوی مقامات ذیربط ایران و مقامات دولت رومانی شد،گفت: صحت و سقم فوت قاضی منصوری ، تا این لحظه برای دادگاه احراز نشده و در صورت احراز صحت خبر، دادگاه وفق قانون در این خصوص اظهار تصمیم می کند.

وکیل قاضی منصوری:عقلانی نیست خودکشی کرده باشد

اما امیرحسین نجف‎پور ثانی، وکیل قاضی منصوری هم در این باره گفته است زمانی که منصوری بازداشت شد، یکی از مقامات قضایی که یک خانم بود، به او دو گزینه را پیشنهاد کرد. اول؛ اعتراض به استرداد و دوم؛ درخواست پناهندگی. منصوری هر دو گزینه را رد کرد و استرداد را پذیرفت. رومانی هم از ایران درخواست کرد که تقاضای استرداد کند که این مدارک به رومانی ارسال شد. اما منصوری به صورت مشروط آزاد شد. ما در این زمینه مدعی هستیم. رومانی باید پاسخگوی جان ایشان باشد، چون پس از مراجعه ایشان به سفارت، توسط پلیس رومانی دستگیر شده بر همین اساس از آن پس وظیفه حفاظت ایشان برعهده پلیس رومانی بوده و باید توسط پلیس رومانی محافظت می‌شده است.

او در مورد گمانه‎زنی‎هایی که درخصوص خودکشی یا قتل قاضی منصوری مطرح می‎شود هم گفت: خبرهای ضد و نقیض در این خصوص زیاد است اما هرچه باشد جزئیات اخبار در دست مقامات کشور رومانی است و ما هم منتظر خبر مراجع رسمی در رابطه با علت مرگ موکلم هستیم. اگر چه با توجه به عزم وی برای بازگشت به ایران خودکشی گزینه منطقی و عقلانی به نظر نمی‌رسد.

مسیح مهاجری:منصوری به ایران آورده می‌شد،پرده از بسیاری از پرونده‌های دیگر نیز کنار می‌رفت

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مرگ مشکوک قاضی منصوری در رومانی، در عین حال که خود از پیچیدگی برخوردار است، یک هشدار مفید و بیدارگر برای مجموعه‌ حاکمیت به‌ویژه دستگاه قضائی کشور ماست.مرگ قاضی منصوری در سیر پرونده اکبر طبری مؤثر خواهد بود. او یکی از عناصر کلیدی این پرونده بوده و بازجوئی از او می‌توانست ابهامات زیادی را از این پرونده مهم برطرف نماید. علاوه بر این، قاضی منصوری مسئولیت‌هائی هم در بخش‌های دیگر قوه قضائیه داشت که اگر به ایران آورده می‌شد، پرده از بسیاری از پرونده‌های دیگر نیز کنار می‌رفت و راه برای پاکسازی هرچه بیشتر قوه قضائیه باز می‌شد. علت اینکه این مرگ را مشکوک می‌دانیم اینست که طبق گفته قاضی رومانیائی پرونده دستگیری قاضی منصوری، قرار بود وی تا 20 تیرماه در رومانی آزاد ولی تحت‌نظر باشد. این، به معنای زیرنظر و در دسترس پلیس و مأموران اطلاعاتی رومانی بودن قاضی منصوری است و چنین شخصی وقتی کشته می‌شود، بطور طبیعی باید مرگ او را ناشی از قصور یا تقصیر کسانی دانست که او را زیرنظر داشتند. بدین‌ترتیب، فرضیه خودکشی منتفی است و این واقعه را باید یک قتل دانست. قاتل هرکه باشد، چه رومانیائی و چه غیررومانیائی، در هرحال رومانی باید پاسخگو باشد.

گفتنی است ؛قاضی منصوری هفته گذشته اعلام کرده بود به محض باز شدن مرزها به ایران بازمی‌گردد اما جنازه بی‌جان او امروز نزدیک هتل محل اقامتش در بخارست پایتخت رومانی پیدا شد. کارکنان هتل با شماره ۱۱۲ تماس گرفتند تا پیدا شدن جسد را به پلیس اطلاع بدهند.
او به درخواست مقام‌های رسمی ایران به اتهام گرفتن رشوه ۵۰۰ هزار یورویی و فرار از کشور در رومانی بازداشت و درست یک هفته پیش در دادگاه حاضر شد. قرار بود جلسه بعدی دادگاه برای اظهار نظر درباره سرنوشت او و احتمال بازگردانده شدن به ایران ۱۰ ژوییه، حدود سه هفته دیگر برگزار شود اما مرگ ناگهانی و عجیب قاضی منصوری این پرونده را ناتمام گذاشت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true