×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
یک اصولگرا در گفتگو با صلح پایدار مطرح کرد:سال ۹۷ میان گروههای سیاسی؛ آغاز گفتگوی ملی

فاطمه دیانی

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با صلح پایدار می گوید:  بنده معتقدم سال ۹۶؛سال عبور از بحران ها بود . حوادث طبیعی چون زلزله ،غرق شدن کشتی سانچی و سقوط هواپیما در یاسوج ، آتش سوزی ها و ناآرامی هایی که اتفاق افتاد همه حاکی از این است که کار بزرگی در کشور ما شکل گرفته بود لذا خواه ناخواه پس لرزهایی را هم به دنبال داشت . حضور مردم در صحنه خصوصا در تظاهراتی که در دی ماه و بهمن ماه انجام شد و حضور میلیونی مردم در انتخابات ما را به سلامت از بحران ها خارج کرد. بنابراین می توانیم بگوییم سال ۹۶؛سال پرالتهاب و بحرانی بود که همه امتحان خودشان را در مقاطع مختلف پس دادند.پس باید امید داشته باشیم سال آینده سال پربرکت و پر از شور و نشاط و شادی باشد . این وعده خدا حق است که می فرماید :« إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» پس از هر سختی آسانی است. لذا باید منتظر باشیم تا چالش هایی که در سال ۹۶داشتیم تبدیل به فرصت هایی برای سال ۹۷ شود .

اومعتقد است :در هر حاکمیتی کسانی هستند که عملکردها را نقد می کنند لذا نقد کردن به معنای مخالفت کردن نیست .انتقاد شاید وسیله ای باشد برای کمک کردن به دولت تا کارآمدی آن بالا برود. مردم کارآمدی دولت را نسبت به مطالباتشان مقایسه می کنند بنابراین اگر ببینند دولت کارآمد است قطعا حمایت بیشتری از آن خواهند کرد . در غیر اینصورت تلاش می کنند با نقد یا ابزارهای قانونی چون استیضاح ،سوال و برگزاری میتینگ نظراتشان را به دولت بگویند . این رفتار به معنای این نیست که رقابت های انتخاباتی باید بعد از انتخابات ادامه پیدا کند. ما به عنوان اصولگرایان معتقدیم که باید بعد از انتخابات رقابت ها را کنار گذاشت و دست به دست هم داد تا مشکلات مردم را حل کرد. اینکه فکر کنیم با زمین زدن دولت پیروز رقابت های سیاسی هستیم فکر اشتباهی است که دشمن می تواند از آن بهره برداری کند.

وی تاکید کرد:دولت در ایجاد فضای آرام برای اقدامات اجرایی کشور موفق بوده است. هم با نماینده های مجلس تعامل خوبی داشته و هم به نظر می رسد که با دیگر قوا به دنبال ایجاد تنش و اصطحکاک نبوده است. شاید یکی از دلایلی که در ماههای اخیر دولت کمتر مورد تهاجم سیاسی قرار می گیرد این است که مسوولیتهای اجرایی سنگینی را بر عهده داشته و عبور از بحران های اقتصادی در کشور با مدیریت دولت صورت گرفته است. به نظر می رسد دولت تا حدودی توانسته مدیریت خودش را در امور اجرایی کشور به اثبات برساند اما اینکه نتیجه این مدیریت کارآمدی بوده است را باید از افکارعمومی نظرسنجی کرد.

وی درباره استیضاح وزرای دولت نیز گفت: این حق نمایندگان مجلس است که از مدیران اجرایی کشور که نتوانسته اند به وعده ها و شعارهایشان عمل کنند سوال، استیضاح یا بازخواست کنند. هرچند که باید محدودیت ها، مشکلات و موانع را هم در نظر گرفت. به صرف اینکه ما فریاد مخالف بزنیم . مشکلی حل نمی شود. بعد هم به نظر می رسد استیضاح زمان خاص خودش را دارد لذا کسانی که دنبال اجرای آن هستند باید ببینند مشکل با استیضاح حل می شود یا فقط صورت مساله را پاک می کند. به نظر می رسد ما در اینجا فقط صورت مساله را پاک می کنیم . بعید است که بشود مشکلی را از این طریق حل کرد.

کنعانی مقدم تاکید کرد:به نظر من در سال ۹۷ میان گروههای سیاسی و جریان های مختلف گفتگوی ملی آغاز خواهد شد . این یک نویدی را می دهد برای اینکه اختلافاتی که وجود دارد به سمت حل و فصل پیش برود .

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true