×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازی اروپا با برجام

ابراهیم رزاقی

وضعیت اقتصاد ایران درحال حاضر شبیه بیماری است که مرتب به آن خون تزریق می کنند چراکه اقتصاد ما براساس صادرات نفت ومواد پتروشیمی است . موادی هم که وارد می کنند با دلار ارزان است که در نتیجه به بیکاری تولیدکنندگان داخلی منجر می شود لذا ما شاهد افزایش آمار جوانان بیکار و یاس و ناامیدی در کشور هستیم.
درچنین شرایطی برای پاسخ دادن به این سوال که آیا ادامه برجام با وجود خروج آمریکا از آن می تواند به نفع ما تمام شود باید به تاریخ اروپا نگاه کنیم.
بنده معتقدم کشورهای اروپایی مثل فرانسه ،انگلیس ،آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با توجه به سابقه ای که هست همه آنها با آمریکا یکی هستند هرچند برای حفظ سلطه خودشان نقش هایی بازی می کنند که اگر کسی این بازی ها را باور کند مثل صدام حتما قربانی می شود .
آنها می خواهند همه کشورهایی که با امکانات داخلی خود در برابرشان میایستند را متلاشی و کوچک کنند. به طوری که ما می بینیم در صدد هستند حتی سوریه به آن کوچکی را به سه قسمت تقسیم کنند. از نظر آنها کشورهایی که امکانات استقلال خواهی دارند و جمعیت قابل توجهی نیزدارند باید مثل کشورهای کوچک اداره شوند تا خیلی بزرگ و قدرتمند نشوند .
اروپاییها بعد از مسیحیت گفتند به تمدن اولیه خود یعنی ضد دین بازمی گردند. تمدن اولیه آنها برده داری یونان و روم است . آنها بااین ذهنیت به دنبال برتری هستند . از این رو سفید پوستانشان را برتر می دانند و خواهان زیر سلطه بودن دیگر نژادها هستند.
درواقع فلسفه آنها حداکثر ثروت ،عزت و سود است. اینها به دنبال معنویت نیستند و خواهان رشد این شرایط با دغل بازی، دوگانه بازی، فشار و نابود کردن دیگران هستند.
در دیگر کشورها به دنبال نوکرانی هستند که حرف خودشان حرف اول آنها باشد .بنابراین اروپاییها به هیچ وجه پایبند به توافقات خود نیستند. اینها با کشتن انسانها مشکلی ندارند. دروغگویی ذات آنهاست. پس دلیلی ندارد زیر معاهدات خودشان نزنند. کسانی که شیفته آن فرهنگ هستند نمی خواهند تاریخ را بفهمند و رفتارهای آنها را متوجه شوند .
در داخل ایران هم متاسفانه برخی نمی خواهند تاریخ اروپا را به یاد بیاورند و می خواهند فریب بخورند .
درحالی که اگر ما به قانون اساسی توجه کنیم قطعا برای بهبود شرایط اقتصاد ایران به غربی ها و آمریکا نیازمند نمی شویم.
اگر شرایط به همین منوال پیش رود آنها از ما نفت و پتروشیمی کمتر خواهند خرید. درعین اینکه سعی می کنند قیمت اینها را هم کاهش دهند . همین کاری که الان می کنند و قیمت نفت را 60دلار که مثلا قیمت خوبی است از ما خریداری می کنند. بنابراین وقتی ما بسیاری از مواد اولیه خود را از خارج خریداری می کنیم معلوم است در این شرایط کشور ضربه پذیر می شود. وقتی رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند یعنی ما باید در برابر تحریم ها بایستیم و با دشمن مثل دوست رفتار نکنیم .اگر این رویه ادامه پیدا کند باتوجه به جمعیت بیکار و فقیری که داریم با این سیاست ها و تئوری هایی که از سوی مسوولان و مدیران اجرا می شود شرایط خیلی سخت خواهد شد. ضمن اینکه بازار ارز هم چندان وضعیت مطلوبی ندارد. لذا باید برای بهبود شرایط ، افکار آمریکایی کنار گذاشته شود و مردم مسوولین را مجبور کنند با حرکت در خط قانون اساسی وابستگی به اروپا و آمریکا را از بین ببرند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true