×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
صدیقی:ریاست‌جمهوری به پز دادن نیست/ وعده‌های انتخاباتی با جهادگری محقق می‌شود

پایگاه خبری صلح پایدار – ظلم، تاریکی قبر است و فقط به پادشاهان و رئیسان جمهور کشورها اختصاص ندارد و ظلم انسان را از تقوا دور می کند.
   به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار، خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز توقع‌مان از دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه این است که خدا را در محیط کارشان مطرح کنند، به یاد خدا و قیامت باشند. این موضوع در برخی نهادها خیلی کم‌رنگ شده است.

  حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر این‌که تقوا رسیمانی است که انسان را به خداوند متصل می‌کند، گفت: تقوا آشتی و انس با خدا و طی طریق امانت و صداقت است.

او گفت: ظلم، تاریکی قبر است و فقط به پادشاهان و رئیسان جمهور کشورها اختصاص ندارد و ظلم انسان را از تقوا دور می کند.

اهم صحبت های خطیب موقت نماز جمعه تهران از این قرار است:

*دیگر بازیگری‌ها و سیاست‌بازی‌ها کافی است، در میان همین اغواگری‌ها، همین بازی‌های سیاسی و رقابت در قدرت‌ها، حزب‌بازی‌ها و جریان‌بازی‌ها، خداوند جوان 25 ساله‌ای را علم می‌کند و خط بطلانی بر همه حرکت‌های انحرافی می‌کشد. شهید حججی مظهر احسان الهی و سفره رحمت خدا شد، او عبرتی برای ماست، یک جوان 25 ساله چه موجی، چه طوفانی، چه حرکتی و چه نوری در دنیا ایجاد کرد و همه قلوب را متوجه سنگر ایمان، ایثار، تقوا و ولایت‌مداری کرد.

*اعمال شهید رجایی، ریاست‌جمهوری را نظام اسلامی معنا کرد که ریاست‌جمهوری به پز دادن نیست، ریاست‌جمهوری به رفاه، تجملات و رضایت بیگانگان نیست.شهید رجایی با عملکردش نشان داد که در نظام اسلامی رئیس‌جمهور در بندگی گوی سبقت را بُرده است، در ولایت‌مداری مدال گرفته است و ارزش معامله با خدا پیدا کرد، شهید رجایی و باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند.

*شهید رجایی لحظه‌ای از خودش غافل نبود، رئیس‌جمهور شد اما لباسش، اخلاقش و روابطش عوض نشد.

* تا زمانی که مال‌دوستی و عطش قدرت در مسئولی وجود داشته باشند، او نمی‌تواند یک مملکت را سالم‌سازی کند و این هنر شهید رجایی بود.

* اقتصاد مقاومتی به جز با مدیرانی در طراز شهید رجایی و شهید باهنر امکان ندارد عملی شود، مشکل بیکاری که آقای رئیس‌جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی قول دادند در سال 955 هزار فرصت شغلی ایجاد کنند و تولید را 8 درصد در سال بالا ببرند، امروز وقت عملی شدن این وعده‌های انتخاباتی است و این نمی‌شود مگر با یک روحیه تلاش جهادگرانه.

*صفات انسان در قبر با انسان هم‌نشین هستند و باید از صفات بد پرهیز کند. انسان باید از حرام‌خوری، رشوه و ربا دوری کند. از آلودگی‌هایی که جامعه ما از آن رنج می‌برد، پرهیز کنیم تا تقوای فکری و عملی داشته باشیم.

*وهابی‌های نادان نگاهی به قرآن کنند. حضرت یوسف (ع) کسی است که گفت پیراهن مرا ببرید، قطعاً چشم نابینایش با این پیراهن بینا خواهد شد. رمز این کار دو چیز است. یکی تقوا و دیگری صبر!

* سالی که نکوست از بهارش پیداست. آن‌طور که نقل می‌کنند همسر شهید حججی نیز انصافاً در سنگر حضرت رباب و بانوان تبلیغی امام حسین (ع) نشسته و یک مبلغ تمام عیار است و مهریه‌اش ۱۲۴ هزار صلوات و حفظ قرآن و معانی آن بوده است و این شهید بزرگوار ۱۵ جزء از قرآن را برای مهریه همسرش را حفظ کرده بود.

* شهید رجایی می‌نشست و خود را موعظه می‌کرد که نکند خود را گم کند. امروز تقاضای ما از رییس‌جمهور، مجلس و قوه قضاییه این است که به این مسائل توجه داشته باشند.

* مشکل بیکاری که آقای رییس‌جمهوری که در دوران تبلیغات انتخاباتی قول دادند در سال ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کند و تولید داخلی را سالانه هشت درصد بالا ببرد، محقق نمی‌شود مگر با روحیه جهادگرایانه.

*شهید قدوسی از این‌که شهیدبهشتی شهید شده و شهدای حزب به محضر اعلی راه یافته است ولی ایشان جا مانده، ناراحت بود. ساعت ۱۰ شب به یاد شهدا بود و گفت فلانی من به حال شهید رجایی غبطه می‌خورم. او از من پرکارتر است. امروز باید مسئولان ما چنین روحیه‌ای داشته باشند. ما برای حل مشکلات‌مان باید چنین روحیه‌ای داشته باشیم و برای مستضعفان عالم چنان الگویی ارائه کنیم که مستکبران عالم خود به خود راه زوال را در پیش بگیرند.

*بحمدالله امروز بنیاد بین‌المللی غدیر که توسط مرحوم آیت‌الله خزعلی بنیان نهاده شده، فعال است اما این کافی نیست. ما به فیلم نیاز داریم. باید برای کودکان و نوجوانان به سبک خودشان این مکتب را تشریح کنیم. باید صاحبان فکر و نظر و ابتکار به میدان بیایند و در این دهه ولایت که حدود ۲۰ مناسبت وجود دارد، به صحنه آمده و این مناسبات را برجسته کنیم.

*روز عرفه روز دعا است و به هر حال امیدواریم ظهور حضرت امام زمان (عج) را در روز عرفه نزدیک کنیم. روز عرفه بعد از شب قدر ممتازترین زمان برای نزدیک شدن به خداوند است.

*امیران ارتش و سرداران سپاه اولیای خداوند هستند و امیدواریم همگی سرافراز شویم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true