×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
برای تندروهای کشورمان، ترامپ و ملک سلمان، مطلوب ترند/دلیل حملات به روحانی،رای24میلیونی است

پایگاه خبری صلح پایدار – تندروها راحت از تندروی اسرائیل و عربستان و ایالات‌متحده علیه روحانی بهره‌برداری می‌کنند. 
   به گزارش پایگاه خبری صلح پایدار، شرق به نقل از صادق زیباکلام نوشت: حملات تریبونی به دولت و رئیس‌جمهور کاهش می‌یابد؛ چون راه به جایی نمی‌برد.

اهم سخنان وی از این قرار است:
*پرخاش تندروها رگی است که گرفته است و دلیل آن، ٢۴‌ میلیون رأی است. حتی خودشان را شوخی شوخی آماده کرده بودند که انتخابات به دور دوم برود. حسابشان هم درست بود؛ چون معمولا در مرحله دوم انتخابات، آرا ریزش می‌کند. اما اصولگرایان به دلیل اینکه طرفداران خود را در هر دو مرحله به صحنه می‌آورند؛ ریزش رأی کمتری دارند.
*بخشی از پرتاب سنگ‌ها به دولت به خاطر ٢۴‌میلیون رأی است. اما من می‌خواهم از منظر دیگری نگاه کنم. چهار سال آینده ایران به‌گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر، مهم‌ترین مسئله سیاسی ما پوست‌اندازی جناح راست است. من دغدغه اصلاح‌طلبان و روحانی را ندارم؛ چراکه با همین زاویه به جلو می‌آیند. دو سال دیگر انتخابات مجلس یازدهم است، باز هم همین حالت که یک‌سوم از لیست امید برنده شود و مستقلان هم بیایند، اتفاق می‌افتد و خیلی لازم نیست تجزیه و تحلیل کنیم که اصلاح‌طلبان و دولت دوازدهم به کدام سمت‌و‌سو می‌روند؟
ریل‌گذاری مشخص است؛ آنچه نامشخص است که می‌تواند هم خوب و هم بد باشد و البته خطرناک است، سمت‌و‌سو‌گیری اصولگرایان در این چهار سال است. طیف گسترده‌ای که یک سر آن جبهه پایداری است تا سر دیگر که آقای دکتر علی لاریجانی و دکتر احمد توکلی به‌عنوان تیپ معتدل و میانه‌رو هستند، با تحولات آینده چه می‌کنند. من به‌عنوان استاد علوم سیاسی برایم مبهم است که این پوست‌اندازی چگونه خواهد بود؟
*این به نفع جریانات رادیکال داخل ایران خواهد بود. تندروهای ما به مراتب ترجیح می‌دهند ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد تا اوباما که برای نوروز پیام بفرستد یا افطار به مسلمانان بدهد. برای تندروها خیلی جالب‌تر است که ترامپ در کاخ سفید باشد و محمد بن‌سلمان همه کاره عربستان باشد. همین الان تندروها به روحانی می‌گویند چرا از رفتار داخلی فلان نهاد انتقاد کردی؛ چراکه انتقاد شما باعث شده ترامپ و بن‌سلمان برای ما شاخ‌و شانه بکشند.
آنها راحت از تندروی اسرائیل و عربستان و ایالات‌متحده علیه روحانی بهره‌برداری می‌کنند. بهره‌برداری دیگر این است که جلوی هرگونه تنش‌زدایی را در سیاست خارجی روحانی می‌گیرند. می‌گویند این همه لبخند به جهان خارج زده شد، ببینید عربستان و آمریکا چه می‌کنند؟ آنها می‌خواهند روحانی را به سمت رفتار‌ها و موضع‌گیری‌های تند هل بدهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true