×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
آیت‌الله جوادی آملی: شأن مردم بزرگ ایران زندگی ناآرام نیست

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: ما باید از جنگل ها، درخت ها، منابع طبیعی و حتی حیوانات در جنگل نیز محافظت کنیم، درخت‌ها را از بین نبریم، حیوانات جنگل را نکشیم و به این‌ها آسیب نرسانیم، چرا که این‌ها همه سرمایه‌های کشور ما هستند و باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: ما نه تنها باید درخت داری، که باید درختکاری کنیم، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در اهمیت درختکاری می‌فرماید «إن قامَتِ السَّاعهُ و فی یَدِ أحَدِکُم فَسِیلَهٌ، فإنِ استَطاعَ أن لا یَقومَ حتّى یَغرِسَها فَلْیَغرِسْها» یعنی اگر شاخه درختی در دست شما بود و یک ساعت دیگر قیامت می‌آید، پس این نهال خود را بکارید! این اهمیت کاشت درخت را در اسلام می‌رساند، نمی‌فرماید که اگر یک ساعت دیگر خواستید بمیرید، بلکه اگر حتی یک ساعت دیگر قیامت هم خواست بر پا شود، شما نسبت به کاشت نهالی که در دست دارید، اقدام نمایید.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: باید از سرمایه‌های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشور‌های دیگر می‌روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند، و همه قدر خودشان را بدانند، نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند، تا انشاء الله این نظام الهی را به صاحب اصلی اش برسانند.

منبع: سایت جماران

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true