×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سخنگوی وزارت خارجه: اتفاق اخیر چیزی از استحکام روابط ایران و پاکستان کم نخواهد کرد / دو طرف بر عزم خود برای از سرگیری فعالیت سفرا تأکید دارند

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره روابط ایران و پاکستان در پی مسائل پیش آمده و بازگشت سفرای دو کشور نیز بیان کرد: گروه‌های تروریستی در دو سوی مرز ایران و پاکستان از مباحث مورد گفت‌وگو بین مقامات نظامی و امنیتی دو کشور بوده است. مقابله یا گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت در دو مرز هدف درازمدت دو کشور برای ارتقای همکاری‌های مشترک خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: رابطه ایران و پاکستان مستحکم است و اقدام علیه یک گروه تروریستی دارای سوابق متعدد دارای فعالیت تروریستی و جنایتکارانه علیه ملت و نیروهای مسلح و انتظامی ما در چارچوب حمایت از امنیت شهروندان و اماکن امنیتی ایران صورت گرفته است. این اقدام ناشی از یک ضرورت آنی برای جلوگیری از یک اقدام ضد امنیتی دیگر توسط این جریان تروریستی بود.

وی گفت: روابط دو کشور مستحکم، دوستانه و برادرانه است و دو کشور بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر تأکید دارند. امنیت دو کشور به یکدیگر وابسته است. تروریسم خطر مشترک ماست. دو کشور بر مبارزه مشترک با تروریسم و تهدید تروریسم اتفاق نظر دارند و اتفاق اخیر چیزی از استحکام روابط دو کشور کم نخواهد کرد. بهتر است که کسی به سوءاستفاده از رخداد اخیر فکر نکند و برای سوءاستفاده از آن طمع ورزی نکند. روابط دو کشور مبتنی بر پیوندهای عمیق گذشته و درک تهدیدات و منافع مشترک در مسیر دوستی و همکاری مشترک به پیش خواهد رفت. دو طرف بر عزم خود برای از سرگیری فعالیت سفرا تأکید دارند. دو وزیر خارجه تلفنی گفت وگو کردند.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true