×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جدیدترین جزیره جهان در اقیانوس آرام متولد شد+عکس

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار جدیدترین جزیره جهان از دل آب‌های مشرف به سواحل جزیره ژاپنی «ایوو جیما» در اقیانوس آرام سر بر آورد.

جدیدترین جزیره جهان در اقیانوس آرام متولد شد+عکس

به گفته «آژانس هواشناسی ژاپن» این جزیره که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، در اثر یک فوران آتشفشانی در زیر دریا شکل گرفته است.

نیروی دریایی ژاپن توانست در تاریخ اول نوامبر تصاویر بیرون زدن این جزیره از دل اقیانوس را به ثبت برساند.

این تصاویر فوران کوچکی را نشان می‌دهند که بر اثر آن یک ابر تیره از جنس خاکستر در بالای آن شکل می‌گیرد. این جزیره بسیار کوچک، اکنون به عنوان یکی دیگر از سلسله جزایر اوگاساوارا دسته‌بندی می‌شود.

آژانس هواشناسی ژاپن از سال گذشته میلادی فعالیت‌های آتشفشانی را در این منطقه ثبت کرده است، اما این بار موسسه تحقیقات زلزله دانشگاه توکیو بود که این فوران و پیدایش جزیره را در ۳۰ اکتبر تایید کرد.

سِت‌سویا ناکادا، استاد بازنشسته آتشفشان‌شناسی در دانشگاه توکیو به روزنامه ژاپن‌تایمز گفت که گدازه‌های ماگما از مدتی قبل در زیر آب در حال ساخته‌شدن بود تا اینکه در نهایت از سطح آب بیرون زد.

هم اکنون قطر این جزیره کوچک تنها ۱۰۰ متر درازا دارد و احتمال دارد در روز‌ها و هفته‌های آتی اندازه آن تغییر کند.

این جزیره تازه متولد شده در حدود ۱۲۰۰ کیلومتری از جنوب سرزمین اصلی ژاپن و در حدود یک کیلومتری جزیره ایوو جیما است. جزیره ایوو جیما در دوران جنگ دوم جهانی یکی از شدیدترین نبرد‌های اقیانوس آرام را تجربه کرده است.

در آن زمان در جزیره ایوو جیما، تفنگداران دریایی ایالات متحده با ده‌ها هزار ژاپنی که در آنجا مستقر بودند نبرد سختی داشتند که به موجب آن بیش از ۷ هزار آمریکایی و ۲۲ هزار سرباز ژاپنی کشته شدند.

جدیدترین جزیره جهان در اقیانوس آرام متولد شد+عکس

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true