در این مرحله تنها متقاضیانی که در اسفند ماه سال گذشته افتتاح حساب وکالتی کرده و وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود مسدود کرده بودند و در نیمه نخست اسفند ماه ١۴٠١ از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام خود را انجام و نوبت‌دهی شده بودند، امکان انتخاب و ثبت درخواست خودرویی داشتند.

براساس آنچه که مقرر شده بود، سامانه جهت انتخاب خودروها از یکشنبه (۲۳ مهر ماه) به مدت سه روز تا ساعت ٢٣ و ۵۹ دقیقه امروز سه‌شنبه (٢۵ مهر ماه) فعال بوده و امشب این مهلت به پایان خواهد رسید.

گفتنی است که قیمت فروش محاسباتی، علی‌الحساب اعلام شده و قیمت در مبادی ورودی بوده و سایر هزینه‌ها از جمله عوارض قانونی پس از ترخیص، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

قیمت قطعی خودروها، پس از ارائه کلیه مستندها و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین می‌شود؛ ملاک قیمت قطعی خودرو، قیمت اعلامی و مصوب شورای رقابت خواهد بود.

خودروها برای قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کرده و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

تخصیص خودروها نیز بر اساس رتبه ثبت‌نامی متقاضی و اولویت انتخابی خودرو صورت خواهد پذیرفت.