×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد ؛ مخالفان و موافقان چه گفتند؟

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار با رای نمایندگان مجلس رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد.

جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در نهایت، بعد از صحبت‌های موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صحرایی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری حضور نداشت و محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری در مجلس بود.

قبل از صحرایی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بود که استعفا داد.

این جلسه قرار بود با دفاع سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهور از رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همراه باشد، اما معاون اول رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرد.

هم‌چنین محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری از جمله دولتمردانی است که رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد به وی همراهی کرد.

در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سپس رضاحاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت و از موافقت این کمیسیون با رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

چرا رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد صحرایی حضور نیافت؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرار بود امروز – سه شنبه – رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور یابد و همزمان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز دفاع نماید.

سید محمد حسینی در گفت وگو با ایرنا، درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: قرار بود امروز – سه شنبه – رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور پیدا کند و در پایان هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند. به دلیل آنکه تدوین برنامه هفتم توسعه نهایی نشده و به همین دلیل تقدیم آن به مجلس نیز به تاخیر افتاده است، برنامه حضور آیت الله رئیسی در مجلس شورای اسلامی لغو شد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صلاحیت صحرایی را تایید کرد

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گزارشی صلاحیت، مدارک دانشگاهی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را برای حل چالش‌های این وزارتخانه تایید کرد.

رضا حاجی پور گفت: وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است و مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه که در آن بیش از یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشد، امری بسیار حساس است.خوشبختانه با تمهیدات مقام معظم رهبری، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن بر همگان تکلیف و معین شده است. به طوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارت جبران ناپذیر برکشور خواهد داشت.

اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

خضریان: مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حل‌شدنی نیست

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختار‌ها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد

موسوی: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست

هم‌چنین سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت که صحرایی شباهتی به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد.

به نوشته ایسنا، وی در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی‌تواند درک درستی از این وزارتخانه داشته باشد. حال این‌که مدیریت و سکانداری مستلزم داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد.

دهنوی: صحرایی مدیری با تجربه و جوان است

از سوی دیگر سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلمی را از مناطق محروم شروع کرده و به بالاترین سطح به این وزارتخانه رسیده و اکنون تجربه و شناخت کافی را از فضا دارد.

وی اظهار کرد: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد، ایشان کسی است که کار را از سال‌ها پیش و از معلمی شروع کرده و از مناطق محروم به بالاترین سطح در وزارت آموزش و پرورش رسیده است و لذا ایشان تجربه مناسبی در همه سطوح این وزارتخانه دارد.

بابایی: برنامه صحرایی برای جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس چیست؟

اما علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف رضامراد صحرایی گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس دارد؟ مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست، چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز علیه جریان غربگرا و سکولار است و با آن‌ها مقابله می‌کند.

آزاد: صحرایی فردی متخصص و متعهد است

هم‌چنین الهام آزاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی توانمند، متعهد و متخصص هستند که این مسیر را پله به پله طی کرده‌اند و به این جایگاه رسیده‌اند. وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

روح‌الامینی: صحرایی مدیری با اراده و با تجربه است

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مدرسه عشایری تا دانشگاه کار کرده و به همه سطوح وزارتخانه به خوبی آشنا است. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که همانطوری که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند تغییرات مکرر در این وزارتخانه همانند سال‌های گذشته رقم نخورده و این وزیر ثبات داشته باشد. از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش باید شجاع باشد و با همکاری یک تیم قوی بتواند مسائل بر زمین مانده معلمان و دانش آموزان را دنبال کند و حق و حقوق معلمان و دانش آموزان را احیاء کند.

صحرایی: حال آموزش و پرورش خوب نیست/به وفاق ملی نیاز داریم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان این‌که حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست، گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به کمک دولت، ملت و مجلس شورای اسلامی و در یک کلام به وفاق ملی نیاز داریم.

رضامراد صحرایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از اظهارات نمایندگان موافق اظهار کرد: انتظار می‌رفت همکار دانشگاهی‌ام کمی تحقیق می‌کرد و بعد مطالب را بیان می‌کرد. امیدوارم آنچه در مورد شخص بنده گفته شد در صورت صحت، خدا من را هدایت کند و در صورتی که صحت نداشته باشد که ندارد، خداوند حقیقت را آشکار و دل و ذهن افراد را نسبت به من نرم و مهربان کند.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد

در نهایت، بعد از صحبت‌های موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صحرایی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری حضور نداشت و محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری در مجلس بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true