×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پیرموذن ، نماینده ادوار مجلس تاکید کرد ؛ پرهیز روحانیت از اعمال حاکمیت بسته / هاشمی اجازه نداد چهره اسلام مشوه گردد

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار کمال الدین پیرموذن ، نماینده مجلس نهم و فعال سیاسی اصلاح طلب در تحلیلی برای «صلح پایدار » ، نوشت: امام خمینی (ره) می دانستند هاشمی چگونه مورد تعرض چسبیدگان انقلاب و نااهلان قرار می گیرد و بدان جهت فرمودند؛ « بدخواهان بدانند هاشمی زنده است ،چراکه نهضت زنده است .» پرواضح است روحانیت شیعه در ایران در مقابل قدرتهای استبدادی و حتی قدرت های خارجی همیشه ملجا و پناه مردم بوده است .

اگر روحانیت بخواهد ، امروز جایگاه خودش را به دست آورد ، باید حاکمیت مطلقه و انحصاری بسته نداشته باشد ، باید با مردم و بویژه جوانان کشور ، رابطه برادرانه ، دوستانه ، صمیمانه و شفاف برقرار کند . باتوجه به انتقادات و اعتراضات جمع کثیری از اقشار ملت بزرگ ایران اسلامی و کوتاهی و عدم توفیق دولت و روحانیت در بهبود امورات اقتصادی و مدیریتی و بین المللی کشور ، بس نیکوست که روحانیت هرچه زودتر به توزیع قدرت سیاسی مبادرت ورزد ، اگر چنین نکند ، روند شکاف بین مردم و آنها ، به حد نهایت می رسد و نه تنها انقلاب ، که اسلامیت نیز به خطر جدی می افتد و این چیزی نیست که عقلای دین و انقلاب و ایران بخواهند.
برحسب وظیفه انصاف و عدالت در نقد اشخاص و رجال ، انکار نباید کرد که ایشان در مقاطعی حساس تاریخی ، نقش مثبت و تعیین کننده ای در جهت حق و حقیقت انجام داده اند که از آنجمله است رفتار سیاسی و هوشمندانه و متعهدانه ایشان در مدیریت نحوه اختتام جنگ ایران و عراق و در آخرین روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد مشهود می باشد.
ایشان به توسعه سیاسی ، جلوه کیفی توسعه و به توسعه اقتصادی ، جلوه کمی توسعه ، هردو اعتقاد داشت ولی به شرط اعتدال ، بعد از خاتمه جنگ ایران و عراق بواسطه اینکه تعدیل اقتصادی در کشور بر طبق نیازها و ضرورت های ملی از واجبات و ضروریات بود ، فلذا وی شجاعانه بمرحله اجرا در آورد و همواره قاطعانه ، مدعی موفقیت برنامه های تعدیل اقتصادی خویش بود و مدعیان شک تعدیل را به دروغ گویی و ناآگاهی متهم می کرد .
همچون امام خود ، مصالح نظام و کیان و ملک و مُلت را برهمه چیز ترجیح می داد و اجازه نمی دادند ، چهره نورانی اسلام مشوه گردد و با اعضای جبهه پایداری مشکوک ، در مورد قرائت نادرست آنان از مبانی اسلام و جمهوریت نظام ، زاویه اختلاف نظر جدی داشت تا آنجا که مورد گستاخی جناب احمدی نژاد و جناب رسایی و سایر اعضای جبهه پایداری در حق ایشان قرار گرفت.
زنده یاد هاشمی در ادامه حرکت انقلابی اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران توفیقات مهمی را در عرصه داخلی و خارجی ، در پرتو دیانت ، درایت ، آینده نگری و اشرافیت به عموم منابع انسانی و ظرفیت های میهنی ، کارنامه درخشانی هم در مجلس شورای اسلامی و هم در دولت بجا گذاشته است.
تدبیر متفکرانه و کارسازانه ایشان و پای بندی صادقانه صاحب منصبان ، چهره ها و جریان های سیاسی به قانون اساسی ، دو بال قوی ، محور اتحاد و همبستگی و حل و فصل و فصل الخطاب همه اختلاف نظرها و سلیقه ها در سیاستگذاری ، برنامه ریزی و اداره امورکشور بودند.
ایشان همواره بموقع با درک عمیق از موقعیت های بسیار حساس ، مقاطع مختلف انقلاب و مدیریت کشور ، تهدیدها را به فرصت تبدیل می کرد. وقتی که دلسوزان انقلاب و ملک و ملت می دیدند نزدیکترین یار امام ، بزرگمردی از استوانه ها و چکیدگان انقلاب بر مسند ریاست خبرگان رهبری جلوس کرده بخود می بالیدند . زهی بی انصافی است که در مخیله مان تصور کنیم که ایشان در مسیر غیر خط اصلی انقلاب اسلامی ، دیدگاه امام (ره) ، توسعه کشور و نیز خلاف منافع عمومی و یاری رهبر گام بردارند.
سخن آخر اینکه هاشمی برگردن عموم ایرانی و ایران بواسطه خدمات ارزنده جاودانه بطوط عام و برگردن اهالی خطه کهن اردبیل بخاطر تفهیم شجاعانه و مساعی ایشان در استان کردن این خطه مستعد کشور پهناور ایران زمین ، بطور خاص حق داشته و از یاد رفتنی نیست . حیف که جناب احمدی نژاد ، سوآپ نفتی درآمد نفتی اعطای ایشان به شکل گیری تشکیلات اداری استان نوپای اردبیل را ، در مقام استاندار اسبق اردبیل ، بطور غیرقانونی به جناب محصولی اعطا کرد و ایشان نیزمنابع مالی استان اردبیل را به یغما بُرد .
شش سال پیش پدر توسعه ایران و تعالی ایرانی ، شادروان هاشمی به ندای «ارجعی…» لبیک گفت و تنگنای دنیا را به گستره آرامش ابدی بخشید .
درود رضوان خداوندی بر او که جز به مهر و نیکی ، تلاش و سازندگی ، اعتدال و عقلانیت ، ایمان و ایثار ، مدیریت و گفتگو ، جهاد و شهادت و … نیاموزاند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true