×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
کاندیدای محترم! چه ارتباطی با احمدی نژاد دارید؟

شهراد اثنی عشری،مدیر مسوول سایت پایشگر در یادداشتی نوشت:یکی از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری به تازگی از عدم بکارگیری نزدیکان خود در کابینه احتمالیش خبر داده است .
ابراهیم رئیسی در دفاع از کابینه کار و کرامت همچنین گفته که اعضای کابینه من باید دارای مشخصه هایی مانند کارآمدی و روحیه انقلابی و سازش ناپذیری باشند . اگر چه سخن ایشان به ظاهر مشکلی ندارد و باید سرلوحه برنامه و اقدامات سایر مسوولان حکومتی قرار گیرد ، اما مگر چند نفر تاکنون از این امکانات استفاده کردند. معمولا در ایران برای پر کردن کابینه از جهره های نزدیک به خط فکری رییس دولت بهره می برند و فقط در برخی از پست های تشریفاتی مانند رییس دفتر یا پست هایی این چنینی از نزدیکان رییس جمهوری استفاده می شود، ان هم صرفا به خاطر اطمینان به شخص مورد اشاره که قرار است نگه دارنده رازها و امانتدار دولت باشد.
با این توصیف سخن از اینکه من از دوستان یا فامیل خود در کابینه استفاده نخواهم کرد، چندان جالب به نظر نمی رسد.علاوه بر آن مردم در انتخاب رییس دولت معمولا به افراد دور و بر کاندیدای محترم نیز توجه می کنند تا ببینند چه کسانی رییس جمهوری را در اداره کشور همراهی می کنند. وجود چهره های کارآمد و حستگی ناپذیر با روحیه انقلابی مسلما برای یک کابینه لازم و ضروری خواهد بود، اما استفاده از نزدیکان رییس دولتی که هشت سال با داشتن بهترین درآمد نفتی نتوانست کشور را درست اداره کند و با وجود امکانات کافی کشور را به سمت ناامنی و ادامه تحریم های کمر شکن سوق داد، هیچ توجیهی ندارد.
آقای رئیسی! اگر چه معمولا کاندیداها در کشورمان فقط هنگام انتخابات از حق و حقوق مردم سخن می گویند و پس از آن همه چیز فراموش می شود، با این حال شاید بسیاری از مردم برنامه ها و طرح های شما را بپسندند، اما مسلما همین مردم نمی گذارند دوباره کشور به دوران قهقرا برگردد. اگر شما در این مسیر مصمم هستید که البته هستید، استفاده از دولتمردان دولت نهم و دهم که مورد اعتماد مردم نیستند، جای تعجب دارد. هنوز بسیاری می پرسند که چرا آقای رئیسی از مهره های احمدی نژاد که با بی تدبیری در این انتخابات صلاحیتش احراز نشد، بهره می برد؟ شما چه ارتباطی با دولت احمدی نژاد دارید؟ دولتی که دیگر مورد حمایت بزرگان نظام قرار ندارد، به چه دلیل در ستاد انتخاباتی شما حضور دارند؟
بد نیست یک بار دیگر به طور شفاف با مردم سخن بگویید و نام کسانی که قرار است در دولت آینده با شما همکاری کنند، به افکار عمومی معرفی کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true