×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
با ۲ غذای فوری گنابادی آشنا شوید

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار چنگالی و شیره تخم مرغ از غذا‌هایی است که سریع آماده می شود و دارای ارزش غذایی بالا است که می تواند انرژی لازم را برای روزه دار در طول روز تأمین کند.

با 2 غذای فوری گنابادی آشنا شوید

این دو غذا به خاطر سریع آماده شدن باعث شده در بین بانوان، دانشجویان و جوانان برای تهیه سحری در ماه مبارک رمضان مورد استقبال قرار گیرد همچنین به خاطر داشتن شیره انگور بسیار مقوی است و توصیه می شود در صورت نداشتن وقت لازم برای غذا‌های دیر پخت از تخم مرغ شیره و چنگالی استفاده کنید.

طرز تهیه چنگالی

مواد اصلی چنگالی شیره انگور و نان محلی تافتون است.برای تهیه این غذا کمی روغن حیوانی در ظرف ریخته و آن راروی شعله قرار می‌دهیم تا داغ شود سپس شیره انگور را به آن اضافه می‌کنیم و با روغن هم می زنیم. پس از اینکه شیره گرم شد نان تافتون نگین شده را به آن اضافه می‌کنیم و آنقدر آن‌ها را هم می‌زنیم تا تمامی تکه‌های نان به شیره انگور آغشته شود و در پایان کنجد و گردو آسیاب شده را به آن اضافه می‌کنیم.

طرز پخت تخم مرغ شیره

برای تهیه تخم مرغ شیره ابتدا تخم مرغ به تعداد کافی داخل یک کاسه ریخته و خوب هم می زنیم تا یک دست شود بعد به مقدار مورد نیاز شیره انگور را به تخم مرغ اضافه کرده و دوباره شروع به هم زدن می‌کنیم تا مایه یکدست تشکیل شود. سپس داخل ظرف روغن ریخته و آن را روی شعله قرار میدهیم تا داغ شود سپس مایه را داخل ماه تابه ریخته و شروع به هم زدن آن داخل ماهی ظرف می کینم تا جایی که مایع آن سفت شود و سپس با نان میل می کنیم.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true