×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دستور تهیه فریتر کدو سبز: غذایی سبک و راحت

 پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدارفریتر کدو سبز یک نمونه غذای عالی و ساده برای اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه است. اگر از غذاهای گوشتی خسته شده‌اید یا رژیم گیاهخواری دارید، فریتر کدو سبز به عنوان یک شام سبک و راحت انتخاب خوبی است. مواد لازم برای تهیه فریتر کدو سبز معمولا در هر آشپزخانه‌ای موجود است. بعد از مرحله آماده‌سازی مواد لازم تنها حدود بیست دقیقه زمان نیاز است تا فریتر کدو سبز شما آماده شود. این پیش غذای خوشمزه را می‌توانید همراه با سس کچاپ یا سس باربیکیو میل کنید. اگر مایل هستید تا بشقاب غذایتان رنگین‌تر باشد و یک وعده غذایی کامل و سیرکننده داشته باشید، مقداری حمص هم تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه این بشقاب سبزیجات همراه ما باشید.

طرز تهیه فریتر کدو سبز: غذایی سبک و راحت

مواد لازم برای تهیه فریتر کدو سبز
کدو سبز متوسط (رنده شده)دو عدد
آرددو قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان رنده شده۲۵ گرم
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
بیکینگ پودربه مقدار بسیار کم
سیر رنده شده یک حبه
تخم مرغ یک عدد
نمک به مقدار لازم
حمص۱۷۰ گرم
فلفل قرمز بو داده (برای سرو)به مقدار لازم
طرز تهیه فریتر کدو سبز
مرحله اول
مرحله اول برای تهیه فریتر کدو سبز آماده کردن کدو سبز جهت پخته شدن است. برای این کار، کدو سبز‌ها را شسته و پوست بگیرید و داخل یک کاسه آن‌ها را با رنده دانه درشت رنده کنید. مقداری نمک به کدو اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن، حدود ده دقیقه آن را کناری بگذارید و به سراغ مراحل بعدی بروید. در این مدت اگر کدوها آب داشتند، آب آن‌ها را بگیرید.
مرحله دوم
در ادامه، یک حبه سیر را با رنده ریز رنده کنید. تخم مرغ، سیر رنده شده، بیکینگ پودر، آرد و پنیر پارمسان پودری را به ظرف حاوی کدوی رنده شده اضافه کنید. بعد از آن که مواد را خوب مخلوط کردید، آن‌ها را به کمک دست به شکل گلوله‌های متوسط فرم دهید و سپس با فشار دست تختشان کنید.
مرحله سوم
یک تابه نچسب برداشته و روی حرارت متوسط قرار دهید. مقداری روغن داخل تابه بریزید تا حسابی داغ شود. بعد از آن، مواد را داخل روغن داغ قرار دهید و هر طرف را حدود دو تا سه دقیقه سرخ کنید. فریتر کدو را می‌توانید همراه با حمص سرو کرده و نوش جان کنید.
نکات طرز تهیه فریتر کدو سبز
فریتر کدوی سرخ شده را می‌توانید همراه حمص سرو کنید. اما اگر زمان کافی برای تهیه حمص ندارید، می‌توانید مقداری ماست را با سیر رنده شده و فلفل سیاه مزه‌دار کرده و با فریتر سرو کنید.
فریتر کدوی سبز را می‌توانید به عنوان ساندویچ همراه با خیارشور و گوجه فرنگی سرو کنید.
استفاده از تخم مرغ اجباری نیست. تخم مرغ باعث می‌شود مواد راحت‌تر به هم چسبیده و فریتر هنگام سرخ شدن خرد نشود اما استفاده از آن الزامی نیست. اگر هم وگان هستید از جایگزین‌های تخم مرغ می‌توانید استفاده کنید.
استفاده از بیکینگ پودر بافت فریتر را بهتر و پوک‌تر خواهد کرد.
حتما آب کدوها را قبل از سرخ شدن بگیرید تا موادتان به هم خوب بچسبند و موقع سرخ کردن روغن به اطراف نپاشد.
علاو ه بر فریتر کدوی سبز، فریتر سیب زمینی هم گزینه مناسبی برای یک وعده شام سبک است.
فریتر به همراه چاتنی نعناع طعم دلچسب‌تری می‌دهد و با وجود این چاشنی غذا خوشمزه‌تر هم می‌شود.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true