×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
طرز تهیه لوبیا گوشت خوشمزه به روش سنتی کاشانی

پایگاه خبری تحلیلی صلح پایدار لوبیا گوشت یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کاشان می باشد.

طرز تهیه لوبیا گوشت خوشمزه به روش سنتی کاشانی

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سفید۱ پیمانه
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده به مقدار کافی
طرز تهیه لوبیا گوشت
مرحله اول
برای تهیه لوبیا گوشت خوشمزه ابتدای کار لوبیا سفید را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی می شوییم تا گرد و غبارش گرفته شود. در ادامه کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم
حالا برای این که نفخ لوبیا سفید بهتر گرفته شود طی این ۲۴ ساعت ۳ مرتبه آب لوبیا سفید را عوض می کنیم. پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم
در این مرحله گوشت را به همراه پیاز درون قابلمه می ریزیم. در ادامه لوبیا سفید را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون قابلمه می ریزیم و تا اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب سرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم لوبیا و گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که گوشت و لوبیا نیم پز شدند، نمک را به همراه زردچوبه و زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله مجددا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم غذا روی حرارت بماند تا کاملا جا بیوفتد. در صورت تمایل به دلیل صرف زمان کمتر می توانیم لوبیا گوشت را درون زود پز درست کنیم به این منظور که گوشت و لوبیا سفیده آبکشی شده را درون زود پز می ریزیم.

مرحله ششم
حالا پیاز را اضافه می کنیم، سپس نمک را به همراه زردچوبه و آب به آن اضافه می کنیم و درب زود پز را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا بپزد و جا بیوفتد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه درب زود پز را باز می کنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله زعفران دم کرده را درون زود پز می ریزیم، سپس مجددا درب زود پز را می بندیم و اجازه می دهیم لوبیا گوشت به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا کاملا بپزد و جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم
در نهایت یک ظرف مناسب سرو انتخاب می کنیم، سپس خوراک لوبیا و گوشت کاشانی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه خورش لوبیا گوشت را به همراه شوید پلو، ترشی و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true